10 Aralık 2012 Pazartesi

63° 11' 0" N

Örgun egitimden akilda kalan sacma bilgi kirintilari... Kuzey kutup dairesi 66 derece 44 dakikadan gecer. Kuzey kutup dairesinin kuzeyinde 6 ay gece 6 ay gunduzdur.

Daha dun bir bugun iki, yeni patron egitim icin Östersund'a gideceksin siki giyin deyince o kucuk bilgi kirintilari bir anda cikti corbanin yuzeyine. Baktik haritadan, baslikta yaziyor 63 derece 11 dakika kuzeyde, kuzey kutup dairesinin 3 paralel altinda bir yer Östersund. Sözluk uzerinden cevirince Dogu kanali demek. Isvecin 5. buyuk golunun kiyilarinda bir kent. Detaya gerek yok yil olmus 2012 herkes vikipedya kullanmayi biliyor diye varsayiyorum.

Soguk olacagi aklimin bir kosesinde de merdivenden terminale kadar da usumeyiz dedim, mont elimde indim ucaktan. Fazla abartiya mecaz-i mursele gerek yok. Usudum. Cok usudum. Bu mevzuya ilerde de deginecegim...

Sabah 9:30 daha ucaga binmeden arayip rezervasyon yaptirdigin taksi elinde Cihan tabelasiyla bekliyor. Yazdirana kadar kicinin cikmis olmasini o anki konforu dusunerek es geciyorsun. Yes.. -Charlie India Hotel Alpha November- Yes.. Cihan.. C as pronunced in G... Yalniz bu iste bir gariplik var. Tabelayi bildigin guzel iskandinav kizi tutuyor. Bu bir hosgeldin jestidir kesin diyorsun. Elinden valizi almaya calisip taxi is that way diyor... Tövbe. O valizi orada birakirim gene de sana tasitmam ablam. Arabayi da ben sureyim istersen sen keyfine bak arkada...

Yemyesil, bembeyaz. Beyaz. Alabildigine beyaz ve sessiz. Tertemiz bir hava. Tipi firtina da yok sansimiza gunes vurdukca parliyor bembeyaz kar. Gölun kiyisinda dedim ya, hayatimda ilk defa donmus göl gördum 26 yasimda. Bildigin uzerinde araba gidebilen, paten kayilabilen, discoveryden bildigimiz donmus göl. Sasirdim. Hani hep anlatiyorlar 55 te bogaz donmus. Hani kafada canlandiriyorsun ama bir seyler eksik kaliyor.. Iste onu tamamladim bugun.

Can sikici ofis kismini geciyorum. Egitimdi, power line communication du, fast fourier transform du. Durduk yere canimizi sikmayalim.

Aksam oluyor. Egitim veren abim bugun gec oldu artik yeter bence dediginde saat 17:33 du. Evet evet. Mesai 17 de bitmis, 17:33 artik cok gec olmustu. Baya sövdum o ara Turkiye'ye. Tekrar etmeye gerek duymuyorum.

Otele geldik, dus mus filan. Turk genci durur mu? Tanismak, kaynasmak ister! Dedim bir tur atalim bakalim nedir ne degildir. Giydim termal icligi, yun corabi, ici yun paltomu cektim uzerime "Havasi sert insani mert Sivas'tan geldim oglum ben" buraya dikkat, ne kadar soguk olabilir ki, iyi giyindik iste, diyerek kendime ciktim disari. Normalde usumek biraz zaman alir bir 10 dakka falan o sogugu yemeniz gerekir. 10 saniye surdu ya da surmedi termak icligin altindan bacaklarimin usudugunu hissetmem. Neyse dedim cektim sineye, zaten kucuk bir yer bir iki bakayim ne var ney yok, bir yemek yer dönerim otelime modunda meydana dogru yurudum. O kadar laf ettik soguk diye filan ama en tatli tabiriyle cici bir yer. Malmö biraz daha sehir. Gördugum en kral noel agacini burada gördum mesela. Alismamisiz hosumuza gidiyor böyle seyler. Sakin beyaz ve sessiz. Soguk. Elbette biraz da soguk.

Biraz isinalim biraz karnimiz doysun belki iki de muhabbet döner diye kendimizi ilk gördugumuz pubdan attik iceri. Isindik, karnimiz da doydu. Muhabbet olmadi ama bol bol dinledik. Malmöluler de demisti, biz cok kaba konusuyoruz, kuzeyliler bizimle dalga geciyor diye. Gercekten öyle, meger Isvecce kaba bir dil degilmis. Uzatmadan bir iki biraz biraz cerez ciktik geldik. Yolda da su resmi görduk... Yorum sizin... Östersund... 66'ya 3 kala. Istanbul City Grill&Kebab. Isvec. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder